Wijkerstraatweg 156
Velsen-Noord

Maandag t/m vrijdag
08.00 uur tot 17.30 uur.
Maandag en woensdagavond tot 20.00 uur.

Kinderfysiotherapie

Kinderfysiotherapie.

Wat is er leuker dan bewegen; buiten spelen, sporten bij een sportclub of gewoon op straat, rennen op het schoolplein en gymen tijdens schooltijd. Maar wat nou als het bewegen vervelend is, omdat het pijn doet, omdat je altijd de laatste bent die gekozen wordt tijdens de gymles of omdat je veel struikelt tijdens het rennen? Of om een hele andere reden. Mogelijk kun je hulp gebruiken bij het verminderen van de pijn of bij het oefenen van (motorische) vaardigheden. Een kinderfysiotherapeut kan jou hierbij helpen.

Een kinderfysiotherapeut is speciaal opgeleid in de (motorische) ontwikkeling van het bewegend functioneren van het kind. Deze 4 jarige Master opleiding volgt na de basis fysiotherapie opleiding. Samen met de kinderfysiotherapeut kun je kijken naar wat je wilt bereiken en hoe we dit kunnen bereiken.

Voorbeelden van indicaties zijn:

kinderen 0-4 jaar:

• asymmetrische zuigeling / voorkeurshouding

• billenschuiver

• prematuriteit

• plexus brachialisletsel

• syndromen (o.a. Gevolgen van syndroom van Down)

• CP (cerebrale parese)

kinderen van 4 tot 11 jaar:

• DCD, Developmental coordination disorder

• Sportrevalidatie voor kinderen: sportblessures en orthopedische aandoening bij kinderen en jongeren

• Revalidatie na een ongeval en bij aangeboren aandoeningen zoals spina bifida, cerebrale parese, spierziekte en longaandoeningen.

• Chronische pijn

• Chronische vermoeidheid

• Spierziekten

• Spina bifida

• Problemen in de fijnmotorische ontwikkeling, moeite met het handschrift automatiseren

Kinderen van 12 tot 18 jaar:

• DCD, Developmental coordination disorder

• Jeugdreuma

• Somatisch Onvoldoende verklaarde Lichamelijke Klachten

• Orthopedische afwijkingen

• Sportblessures

• Status na hersentrauma

• Syndromen (o.a. gevolgen van syndroom van Down)

Indien u twijfelt of graag wilt overleggen of een bepaalde indicatie bij de kinderfysiotherapeut thuis hoort kunt u dit altijd aan ons vragen.