Wijkerstraatweg 156
Velsen-Noord

Maandag t/m vrijdag
08.00 uur tot 17.30 uur.
Maandag en woensdagavond tot 20.00 uur.

Basisverzekering

Vrijwel iedereen krijgt in zijn of haar leven te maken met fysiotherapie. Een redelijk groot percentage Nederlanders komt zelfs regelmatig bij een fysiotherapeut of heeft klachten waardoor een chronische behandeling nodig is. Bij de keuze van de juiste basisverzekering of aanvullende zorgverzekering is het daarom voor veel mensen belangrijk om te weten wat er op het gebied van fysiotherapie gedekt wordt binnen de basisverzekering en wat de mogelijke dekkingen zijn als we kijken naar aanvullende zorgverzekeringen.

U heeft recht op vergoeding van fysiotherapie vanuit de Basisverzekering als u lijdt aan een aandoening die in bijlage 1 van het Besluit zorgverzekering (‘Lijst Borst’) staat. Uw fysiotherapeut kan u vertellen of uw aandoening in deze lijst staat. Aandoeningen met een chronische indicatie worden behandeld op basis van medische noodzaak. De medische noodzaak wordt bepaald door de zorgaanbieder op basis van zijn professionaliteit en de richtlijnen van de beroepsgroep.

Kinderen onder de 18 jaar krijgen altijd de eerste 9 behandelingen uit de basisverzekering vergoed. Het kan zijn dat een kind meer dan 9 behandelingen nodig heeft, dan is het mogelijk dat nogmaals maximaal 9 behandelingen vanuit de basisverzekering worden vergoed.

De eerste 20 behandelingen , bij een indicatie van de “lijst Borst”, zullen uit de aanvullende verzekering vergoedt moeten worden , om daarna uit de basis verzekering vergoeding te krijgen. Alle overige behandelingen fysiotherapie zullen afhankelijk van de wijze waarop U aanvullend verzekerd bent vergoeding krijgen. Indien er geen aanvullende verzekering is afgesloten zult U de behandelingen tegen het geldende tarief zelf moeten bekostigen. Wij adviseren om de voorwaarden van de aanvullende verzekeringen goed af te stemmen op Uw eigen situatie.